Podziel się

Kochasz swoje nowo narodzone dziecko. Nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Ale prawda jest taka, że po dziewięciu miesiącach czuć się jak gdybyś miał w sobie kosmitę, niecierpliwie czekałeś na powrót swojego ciała. Zamiast tego, znajdziesz się z ciałem, które jest Ci obce. Boli w sposób, w jaki nigdy wcześniej nie bolało, a wybrzuszenia w miejscach, w których nigdy nie było używane do wybrzuszania. Znajdujesz się googling porady, aby stracić tłuszcz dziecka i odzyskać swoje ciało z powrotem. Oto twarda prawda: nie zamierzasz odzyskać swojego wcześniaka. Twoje ciało nieodwołalnie zmieniło się, aby zapewnić dziecku miejsce i urodzić, a zmiany te nie tylko znikną. Ale chociaż nie możesz odzyskać swojego starego ciała, możesz pracować na rzecz nowego, silnego i zdrowego – nowego ciała, z którym możesz się dobrze czuć. Jak więc uzyskać najlepsze ciało po urodzeniu dziecka? Postępuj zgodnie z poniższymi krokami, aby być w dobrej formie i czuć się zdrowo.

Krok 1: Daj sobie trochę łaski
Niezależnie od tego, czy urodziło się dziecko przez przekrój C, czy przez poród pochwy, Twoje ciało doznało poważnych urazów. Jeśli starasz się być superwomanką, nie tylko będziesz czuć się źle o sobie, ale prawdopodobnie będziesz się bolała. Daj swojemu ciału czas, który jest mu potrzebny do powrotu do zdrowia po porodzie, zanim wywrzesz na siebie presję, abyś wypracował swoją dietę lub zmienił ją zbyt drastycznie.

Pamiętaj również, że zajęło to dziewięć miesięcy – przynajmniej do miejsca, w którym się teraz znajduje – i przynajmniej tak długo potrwa to, aby Twoje ciało było tak zdrowe, jak wcześniak. Jeśli rozpocząłeś swoją ciążę w miejscu mniej niż idealne, to potrwa to jeszcze dłużej, aby pracować w kierunku idealnego ciała po urodzeniu dziecka. Jeśli spróbujesz się spieszyć, to sam odniesiesz obrażenia i będziesz rozczarowana swoimi wynikami.

Krok 2: Wspieraj swój nowy styl życia
Posiadanie dziecka stawia przed Twoim ciałem wiele wymagań. Nieustanne polowanie na dziecko, aby je odebrać, położyć, nakarmić dziecko itp. może spowodować poważne straty na plecach. Będzie się to tylko pogarszało, gdy Twoje dziecko będzie rosło ciężej i będzie wymagało od Ciebie więcej. Zrób, co możesz teraz, aby wesprzeć tę nową zmianę w swoim stylu życia. Ćwicz zginanie kolan, a nie polowanie, aby w miarę możliwości podnieść dziecko. Skorzystaj z porady Free Your Spine, aby zmniejszyć ból pleców. Jedz całe, przeciwzapalne pokarmy, aby zwiększyć poziom energii i zmniejszyć ryzyko wystąpienia chronicznego bólu lub powtarzających się urazów.

Krok 3: Ćwiczenie poprawiające energię i podstawowe funkcje
Jaka jest Twoja potrzeba, aby być najlepszą mamą, jaką możesz być? Energia i siła, aby nadążyć za Twoimi dziećmi. Więc kiedy patrzysz na to, na których ćwiczeniach skupić się po porodzie, powinieneś zacząć od ćwiczeń, które poprawiają twoją siłę i dają ci energię. Joga może być świetna dla obu tych funkcji. Spróbuj wdrożyć 10-minutową rutynę jogi rano, aby dać ci energię. W połowie dnia w czasie drzemki dziecka, pracuj w 15-minutowym treningu rdzeniowym. W nocy, wykonaj 5-minutowy trening relaksacyjny, aby pomóc Ci w osiągnięciu wysokiej jakości snu. Jeśli wykonasz wszystkie te treningi, wykonasz swoje 30-minutowe treningi do końca dnia w małych kawałkach, które są nadal możliwe do opanowania z dzieckiem.

Krok 4: Wyjście dziecka na zewnątrz
Świeże powietrze jest jednym z największych darów, które możesz podarować swojemu dziecku na świeżym powietrzu, w naturze, z dala od ekranów. Zabierając dziecko na zewnątrz, dajesz sobie również te prezenty. A ponieważ nie chcesz się nudzić, możesz w naturalny sposób zająć się jakąś czynnością. Być może tę czynność wykonujesz popychając wózek spacerowy, gdy zabierasz dziecko na spacer, lub goniąc za maluchem na placu zabaw.

Krok 5: Poprawić dietę
Około 4-6 miesięcy po porodzie zaczniesz wprowadzać dziecko do stałych produktów spożywczych. Jako rodzic chcesz wprowadzić je do zdrowej żywności, która będzie wspierać ich wzrost. Naturalnym czasem na pracę nad własną dietą jest wprowadzenie ich do produktów stałych. Zamiast przygotowywać jeden posiłek dla Twojego dziecka i inny dla Ciebie, zrób jeden posiłek, z którego czujesz się dobrze, gdy Twoje dziecko zjada porcję. Zrobienie tego w naturalny sposób poprawi również Twoją dietę.

Być może nigdy nie wrócisz do wagi przed ciążą – a może uda ci się ją osiągnąć i nie tylko. Tak czy inaczej, ważne jest, aby po urodzeniu dziecka było ono jak najzdrowsze, nie tylko dla własnego dobra, ale i dla ich dobra. Kiedy koncentrujesz się na zdrowiu, im silniejsze, zdrowiej wyglądające ciało będzie naturalnie podążać za nim.

Kategorie: Rodzina