Podziel się

Kiedy pracujesz zbyt ciężko przez cały tydzień, miesiąc, a nawet rok, łatwo jest się zestresować, co może naprawdę mieć wpływ na Twoje zdrowie psychiczne. Relaksujący dzień lub dwa przywróci wszystko do równowagi, pozostawiając uczucie odświeżenia i odmłodzenia – gotowy do chwytania życia przez rogi. Poniżej przedstawiamy kilka skutecznych sposobów spędzenia relaksującego dnia.

1. Masaż ciała

Możesz skorzystać z masażu całego ciała po długim dniu pracy. Pomaga zmniejszyć napięcie w mięśniach, a także wspomaga krążenie krwi. Salony masażu z doskonałym zaopatrzeniem do masażu są wszędzie. Jeśli jednak nie możesz skorzystać z masażu spa, możesz przynajmniej spróbować zrobić to sam. Pobierz niekleisty olej smarujący i masuj nogi, zaczynając od palców aż do łydek. Następnie masuj ręce, zaczynając od palców aż do łokci.

2. Wysypiaj się wystarczająco dużo.

Po przebudzeniu się wcześnie, aby wrócić do pracy i wrócić późno, nie trzeba ustawiać alarmu podczas dnia wolnego. To da ci wystarczająco dużo odpoczynku i relaksu i zrelaksuje twój umysł i nadrobić zaległości w spaniu, które są nagromadzone. Idź spać o normalnej porze, ale budzić się samemu bez alarmu.

3. Medytuj!

Medytuj, aby uspokoić i ożywić swój umysł. Pomoże ci to jasno myśleć. Jeśli nie masz czasu na rozległą medytację, nawet 10 minutowa medytacja odświeży twój umysł. Znajdź spokojne miejsce i usiądź na podłodze lub na macie z nogami krzyżowymi. Wyrównaj plecy, szyję i twarz na linii prostej. Połóż ręce na kolanach wygodnie z dłońmi zwróconymi do góry. Następnie wdychaj i wydychaj trzy razy. Poczuj powietrze w miarę wchodzenia. Wydychaj powoli, gdy śpiewasz ‘OOM’, aż do chwili, gdy oddech się wydostanie. Gdy śpiewasz ‘O’, poczuj fale przechodzące przez pępek, klatkę piersiową, a następnie przez gardło. Przerwij chwilę na 30 sekund przed powtórzeniem. Zrób to trzy razy i będziesz dobry.

4. Dziennik.

Zapisz swoje myśli i uczucia na papierze, aby pomóc w introspekcji i wydobyć sens z sytuacji. Pomoże Ci to również, jeśli umieścisz w nim to, za co jesteś wdzięczny, aby rozwiać negatywną postawę. Czasami nasz umysł może być zagracony i możemy podkreślać rzeczy, których nie jesteśmy aktywnie świadomi. Żałoba wydobywa wszystko na powierzchnię, gdzie możemy przez nią przepracować i nadać jej sens.

5. Muzyka i terapia wizualizacyjna

Zapalenie pachnących świec i odtwarzanie kojącej muzyki to dobry sposób na rozpoczęcie orzeźwiającej kąpieli. Kojącą muzyką mogą być dźwięki fal oceanu. Muzyka powinna być odtwarzana podczas przygotowywania się do kąpieli. Wyobraźcie sobie siebie na plażowej bryczce częściowo zanurzonej w wodzie oceanu. Wyobraź sobie, że twój stres ustępuje, gdy fala maleje. Poczuj odprężenie, jak to się zaczyna i ciesz się chwilą. Jest to jedna z rzeczy, które możesz zrobić, aby zasnąć szybciej w nocy.

6. Śmiech

Śmiech na głos może sprawić, że poczujesz się dobrze, spowalniając produkcję kortyzolu, hormonu stresu. W odpowiedzi na powolną produkcję kortyzolu, organizm będzie produkować endorfiny, które sprawią, że poczujesz się dobrze. Śmiech pomoże Ci radzić sobie ze stresem. Dziel się zabawnymi anegdotami, czytaj żarty, oglądaj zabawne klipy i inne zabawne rzeczy, które mogą sprawić, że będziesz się śmiać.

7. Oddychaj we właściwy sposób

Oddychamy w sposób szybki i ostry, gdy jesteśmy zestresowani. Zrelaksuj się poprzez powolne i głębokie wdychanie i wydech bez szarpnięć. Relaks dla umysłu będzie się zaczynał, gdy pozwolisz, aby twój żołądek się napompował, gdy wdychasz i opróżniał, gdy wydychasz powoli. Niech wdychanie będzie Twoim wlotem dla nowego orzeźwiającego świtu, a wydychanie będzie Twoim ujściem emocji.

8.  Zrób Jogę

Joga obniża stres w umyśle, relaksuje i tonizuje ciało. Będzie to sprzyjać Twojemu dobremu samopoczuciu emocjonalnemu. Polega na pozycjach, które pozwalają na dobre krążenie krwi pełnej tlenu. Wspólne pozy jogi, które okazały się być bardzo skuteczne to pies w dół i siedzące zakręty naprzód. Corpse Pose daje relaks dla umysłu, którego szukasz. Czy jesteś w domu, w pracy, czy w podróży, joga jest tam, aby odciążyć Cię od stresu. Dowiedz się, jak zrelaksować się z jogą i prowadzić bezstresowy tryb życia.

Kategorie: Lifestyle